Algemene info | Programma | Artiesten

30 November 2019
14.00 uur tot 23.00 uur
Locatie: De Aanlegsteiger
Entree: € 5,- (GRATIS voor leden, kinderen tot 12 jaar en iedereen die lekker eten mee neemt om te delen!)

14.00 – deur open
15.00 – Amado
16.00 – Live Poets Society
17.00 – Dutch & Daisy
18.00 – dJEFF
19.00 – John Weldam
20.00 – Elrieke
21.00 – Krop & friends
22.00 – Open podium / eindjam
23.00 – einde

Artiesten

Amado, sympathieke zanger met dromerige liedjes

Amado studeerde af aan de Herman Brood Academie in zang. Met zijn dromerige popliedjes treedt hij op in het hele land. Hij voert je mee naar een andere wereld. Zijn eerste album heet Falling From en de tweede is in de maak. Met zijn stem laat hij harten ontbranden. Grote inspiratiebronnen zijn: Kurt Vile, Kings of Leon en Oasis.

www.amadomusic.nl

Live Poets Society – zoektocht naar het perfecte liedje

Live Poets Society is een duo door de wol geverfde muzikanten, dat elkaar heeft gevonden op jacht naar het perfecte liedje. Soepel in het gehoor liggende akoestische popmuziek op het grensvlak van blues, folk, soul en americana. Toetsenist/fluitist Peter Holen en zanger/gitarist JeeWee Donkers nemen de luisteraar mee op hun muzikale zoektocht naar de beste sfeer om hun verhalen en bespiegelingen over te kunnen brengen. Die sfeer kan steeds weer anders zijn, afhankelijk van publiek, voorhanden instrumentatie en de stand van de petten van de heren.
De liedjes gaan over het leven zelf in al zijn kleuren en verschijningen. Zij brachten 3 albums uit.

Live is het duo altijd de basis, maar regelmatig wordt ondersteuning van andere muzikanten opgezocht om nieuwe hoeken van het muzikale universum te verkennen of juist vertrouwde sferen te creëren. Ook zet Live Poets Society zich in als begeleiders van singer-songwriters, zoals Jacques van de Wal en van de Veenendaalse Americana legende Diftong.

Deze dag komen de Poets als duo.

www.sugarbeat.nl/livepoetssociety

Dutch and Daisy, duo met de prachtig vloeiende harmonies

Dutch Cassidy zit al 25 jaar in de muziek. Zijn zelf geschreven liedjes gaan over persoonlijke feiten en hoe je de grenzen op kunt zoeken. “Goedkoper dan therapie” zo kenschetst hij zelf zijn nummers. Dutch Cassidy heeft in verschillende bands gespeeld in verschillende muziekstijlen zoals punk, rythm and blues en de echte Hollandse smartlap.
Na een pauze is Dutch Cassidy in 2014 weer gestart met muziek maken. Nu als soloartiest. Hij geeft ook les in het maken van songteksten via Makeyoursongcount.com. Hij speelt geregeld samen met anderen. Op Dock Live neemt hij Daisy mee.

www.dutchcassidy.com

dJEFF speelde ook al op de allereerste editie, in 2002

dJEFF speelt doorgaans allerlei covers zoals Layla, Tracks of my tears, You don’t mess around en eigen liedjes. Hij speelde voor het eerst op dit festival in 2002. Toen liet hij ons zien wat fingerpicking is!
Na jarenlang in een bluesrockband te hebben gespeeld, heeft hij besloten solo, met akoestische gitaar, door te gaan. Lekker simpel, puur en onvervalst.

E-mail: dJEFF@hetnet.nl

John Weldam, Gorcumse gitarist met een unieke sound

Glinsterwater, Achterdek, Boomruis en meer.
Instrumentale gitaarverhaaltjes over rivieren.
John is beïnvloed door muziekstijlen uit alle windstreken en geïnspireerd door gitaristen, drummers, pianisten en matrozen.

Soms met plectrum, dan weer fingerpicking style, in zijn eigen stijl.
Dit alles in DADGAD tuning.

Meezingen mag.

Elrieke brengt je in vervoering

Wanneer Elrieke gaat zingen, dan is het onmogelijk om niet mee te gaan in de flow
van haar muziek. Haar unieke en uitgesproken stijl, waarbij zij eigen werk afwisselt
met covers, beroert de gemoederen. Je krijgt het gevoel dat ze alleen voor jou zingt.

Tijdens het concert maakt Elrieke het publiek deelgenoot van haar persoonlijke thema’s. Het gaat hierbij onder andere om jezelf te herontdekken, de worsteling van veranderingen en vooral de liefde. Deze onderwerpen komen voort uit haar ervaring en zelfreflectie die voor veel bezoekers herkenbaar zullen zijn. Met haar uitgesproken stem etaleert ze een breed palet; van uitbundig tot intens, van sfeervol tot rauw.

Elrieke stond al verschillende keren op het festival.

www.elrieke.nl

Lekkere afsluiter: Krop & friends

Blues-entertainer Ron Krop, bekend als El Kroppo (geboren 1953) is een bijzonder fenomeen binnen de Nederlandse muziekwereld. Als zoon van gerenommeerd en gewaardeerd banjospeler en jazzgitarist Jan Krop, krigt hij de muziek met de paplepel ingegoten en staat hij al op zeer jonge leeftijd op het podium.
Midden jaren ’60 begint hij in allerlei bandjes te spelen. Hij richt Enoch Arden op, Ailen Mochree en El Kroppo & the Bubblegums. Verder speelde hij in Flamouche, de Eelco Gelling band en All Ride. Met enkele van die muzikanten speelt hij nog steeds regelmatig. Ron leidt al jaren bluessessies in de hele regio en heeft vele muzikanten geïnspireerd.
Ondanks het feit dat zijn muziek slechts sporadisch is vastgelegd op geluidsdragers, heeft hij een indrukwekkende reputatie op als muzikant/docent/sessieleider. Vanaf het moment dat hij begint met zingen is het duidelijk, dat hij zeker op dit gebied een uitzonderlijk talent is. Een groot stembereik en een krachtige strot, die tot op heden nauwelijks aan kracht heeft ingeboet.