Algemene info | Programma | Artiesten

24 November 2018
15.00 uur tot 23.00 uur
Locatie: De Aanlegsteiger
Entree: € 5,- (GRATIS voor leden, kinderen tot 12 jaar en iedereen die lekker eten mee neemt om te delen!)

Dock Live 2018: Country Classics!
Een paar namen : Honkytonkings, Werner Buys!

Het gezellige muziekfestival dat georganiseerd wordt door buurtvereniging De Watertoren, wordt weer gehouden in de Aanlegsteiger, Vissersdijk 30 te Gorinchem. Van 15.00 tot 23.00 uur gaan we weer genieten van bands en elkaars eten! Weet jij al wat je gaat klaarmaken voor op de grote tafel?

Geef je op om een paar country trad songs te spelen! Mogen traditionals zijn, mag bluegrass zijn, het is heel ruim. Neem gerust je instrument mee, er kan gejamd worden in de huiskamer. Instrumenten kunnen tussentijds veilig worden opgeborgen. Entree is gratis voor leden, kinderen tot 12 jaar én als je iets te eten meeneemt. Anders betaal je een bijdrage van 5 euro.

15.00 – Doninga
16.00 – Werner Buijs
17.00 –  Ron Krop & friends
18.00 – Open Podium
19.00 – Ned Egan
20.00 – HonkytonKings
21.30 – Nieuw Gorkums Peil

Artiesten

Doninga

Sinds 2004 maken Donna en Inge samen muziek onder de naam Doninga. Het duo speelt -volledig akoestisch of licht versterkt- op uiteenlopende plekken en gelegenheden, van straatfestival tot expositie, van bruiloft tot folkfestival hun favoriete folky popliedjes en eigen werk.

Donna loopt al een tijdje mee in het Gorcumse muziekgebeuren, met als grootste project het hippiefestival. Inge deed conservatorium en speelde in verschillende bands.

Voor beiden is zingen als ademhalen en ze zijn allebei vergroeid met hun instrument. Ze voelen elkaar feilloos aan qua humor en harmonies.

Donna is opgegroeid met country en kan niet wachten om de liedjes uit haar jeugd te zingen en Inge gaat er met haar improvisatietalent een mooi geheel van maken.

Werner Buijs

Werner Buijs (ex Casual Friday) heeft ons al eerder verblijd met zijn heerlijke stem, ook sinds de overstap naar de Aanlegsteiger was hij al eens bij ons. Werner brengt je in relaxte sferen met zijn hese stem.

Met nummers van onder meer Keith Urban, Vince Gill en Garth Brooks gaan we de cowboy in hem aanschouwen.

Ron Krop & friends

Ron 'El Kroppo' Krop heeft al een lange carrière in de muziek. Die werd hem dan ook met de paplepel ingegoten. Hij is de jongste van een Indonesische familie en vader Jan stond in Nederland bekend als een gerenommeerd en gewaardeerd banjo-speler en gitarist in de jazz.

Ron speelde begin jaren '70 in de band Enoch Arden, en speelde midden jaren '70 ook op de Strandfeesten Buiten de Waterpoort. Toen met zijn band Ailen Mochree. In 1980 richtte hij El Kroppo & the Bubblegums op. Met enkele van die muzikanten speelt hij nog steeds regelmatig. Verder speelde hij in Flamouche, de Eelco Gelling band en All Ride. Naast de band El Kroppo leidt Ron al jaren sessies in het hele land. Ron heeft vele muzikanten geïnspireerd.

Op dit feestje speelt hij country repertoire samen met Jan Rietveld op cajon, Xander van Riessen op piano, Dirk-Jan Middelkoop op gitaar, John de Ruijter op bas, Siep op de bluesharp en Hans met slidegitaar. Ron staat garant voor een swingende set en met deze muzikanten wordt het een mooi uur muziek!

Open Podium

Om 18 uur is er Open Podium. Wie hier graag iets zou willen spelen, kan zich melden bij Donna. Dat mag ook van tevoren door een mail te sturen naar donna.bastiaans@online.nl.

Ned Egan

Ook geen onbekende op het festival is Ned Egan. Vorig jaar met band, dit jaar weer een keer solo op ons podium.

Ned is geboren en getogen in Ierland en woont sinds jaren in Nederland. Hij speelt en zingt z'n hele leven al. Vanaf midden jaren '60 heeft hij veel country geluisterd. Hank Williams is nog steeds een van z'n favorieten. Maar hij heeft ook veel geluisterd naar George Jones, Jim Reeves, Bobby Bare en Loretta Lynn. Er zijn in de loop de jaren veel artiesten bij gekomen: Willie Nelson, Waylon Jennings en Kris Kristoffersen, om er een paar te noemen.

Ned brengt een selectie Country Classics gespeeld van het
verleden tot heden, met af en toe een parodie er tussendoor.

HonkytonKings

Joeke Knijft is een bekende in het Gorcumse muziekwereldje. Hij is singer songwriter, begenadigd gitarist én een echt podiumbeest. Vroeger trad hij geregeld op met zijn band Albion waarmee hij ook cd's heeft opgenomen. De akoestische versie daarvan was Endymion. Later richtte hij Doyle 751 op. Met die band en met Shameful Sinners treedt hij geregeld op. Onder meer op het hippiefestival. Daar speelde hij dit jaar met zijn nieuwe formatie HonkytonKings. We hadden hem al eerder country repertoire horen zingen (met Christine speelde hij op het hippiefestival een keer Johnny & June) maar deze formatie was wel een verrassing. Het zou Joeke niet zijn als er toch wel een rauw randje aan zit.

HonkytonKings zijn Gerrit van den Berg, Frank Renske Visser,
Christine Jansen en Joeke Knijft.

foto: Harry Hol

Nieuw Gorkums Peil

Dirk-Jan Middelkoop is geen onbekende in Gorinchem. Hij zat in Old Wish en met zijn band Pleasure onder meer samen met dochter Barbara, heeft hij al menig feest op z’n kop gezet. Met zijn band D3J’s speelt hij de muziek die hem ‘t meest na aan z’n hart ligt. Dat is onder meer muziek van de Kinks, waar hij met the KinKsMen een ode aan brengt. En dan heeft hij nog een trio Show-gun waarmee ze echt alles kunnen spelen. Dirk-Jan speelt eigenlijk altijd en overal waar gespeeld wordt. Op het hippiefestival, op sessies, met meezingcafé. Hij sluit deze Dock Live af met muzikanten uit bovengenoemde bands: Teus Aanen, Jan Verschoor en Merel Meijer.

Dirk-Jan Middelkoop – gitaar en zang
Juozas (Teus) Aanen – gitaar en zang