Het is mooi geweest!

Zo zou je het kunnen noemen als je om na een lange tijd iets gedaan te hebben besluit om er mee te stoppen. Dat is nu het geval met twee leden van de Gorcumse band Move it.

Drummer Rob Snoek en gitarist Dik Jansen hebben afzonderlijk van elkaar het besluit genomen om na een jarenlange muzikale carrière te stoppen met hun actieve beoefening op het podium. Beide mannen zijn, net als vele anderen, in het begin van de zestiger jaren begonnen in de Gorcumse beatgroep (zoals dat toen heette) The Excessions. Een groep die in die tijd toch best wel behoorlijk populair was, de ouderen onder ons herinneren zich dat misschien nog wel!

Maar zoals dat gaat, bandjes komen en bandjes gaan en ieder gaat zijn eigen weg. Rob kwam terecht in het Mordent-Combo (met o.a. Bertus van Zanten en Dirkjan Middelkoop), alom bekend in de amusuments-sector. Na de Mordentperiode heeft Rob nog zo’n 10 jaar gespeeld in de bekende Gorcumse groep Pleasure.

Dik hield het voor gezien en behalve thuis spelen stortte hij zich op het bouwen van prachtige gitaren. Totdat na vele omzwervingen de mannen zo’n 5 jaar geleden elkaar weer tegenkwamen en, u raadt het al, zij samen weer begonnen muziek te maken met als resultaat dat er binnen no time weer een band was gevormd : De Goud van Oud band ‘Move it’.

Daar is nu op eigen verzoek van de mannen een eind aan gekomen en daarom is er voor dit afscheid een voor iedereen (leden en niet-leden) toegankelijke gezellige afscheidsmiddag georganiseerd in De Aanlegsteiger op zondagmiddag 28 november.

Aanvang 14.00 uur en de toegang is (met coronatoegangsbewijs en identificatiebewijs plus een vaste zitplaats) gratis natuurlijk. De zaal is open vanaf 13.30 uur.

Rob en Dik zouden het hartstikke fijn vinden als u bij hun afscheid aanwezig zou willen zijn en nodigen bij deze dan ook alle fans, vrienden, bekenden, musici en ex-bandleden uit om naar de Aanlegsteiger te komen! De band Move it (met hun nieuwe drummer Frans van Ooyen) zal de boel muzikaal opluisteren en natuurlijk zullen Rob en Dik ook nog een paar nummers meespelen en wie weet, misschien ook nog anderen!

Dus 28 november allemaal op naar de Aanlegsteiger opdat zij terecht kunnen zeggen:

Het is mooi geweest!!!

Afscheid bandleden Move It